maandag, maart 13, 2006

Siemens ontwikkelt telefoon voor VoIP gesprekken zonder pc

Siemens has heeft de C450 IP ontwikkeld, een POTS telefoon waarmee gebruikers ook kunnen bellen over het internet zonder dat een computer benodigd is. De C450 IP is specifiek ontwikkeld voor gebruikers die het lastig vinden om met de computer over het internet te bellen.

Siemens ontwikkelt telefoon voor VoIP gesprekken zonder pc
Het Gigaset basis station heeft twee aansluitingen, naast een normale telefoon aansluiting beschikt dit model ook over een netwerk aansluiting die direct op een ADSL modem kan worden aangesloten.
De nieuwe telefoon beschikt over dezelfde specificaties als de C450, die sinds oktober 2005 te koop is. Het maximale bereik bedraagt 300 meter vanaf het basis station en in het geïntegreerde telefoonboek kunnen 100 telefoonnummers worden opgeslagen.

De Siemens C450 IP wordt deze week op de CeBIT beurs in Duitsland gelanceerd en zal naar verwachting een prijskaartje van onder de 100 euro meekrijgen.

4 opmerkingen:

  1. Anoniem11:27 p.m.

    Ik ben ik het bezit van de S450 IP en het werkt probleemloos. Het is natuurlijk even puzzelen, maar binnen het uur was het aparaat aangesloten, mijn voip account actief en mijn oude (Siemens 3000 classic) dect telefoon actief op het nieuwe basisstation. Nagenoeg gratis bellen met VoipBuster (ze hebben een heel goed systeem waarin direct de gesprekskosten te zien zijn) en nog gewoon op mijn oude nummer gebeld kunnen worden door anderen. Als na enige tijd echt blijkt dat alles goed werkt dan zullen ze ook (me nog aan te vragen) nieuwe telefoonnummer moeten gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem9:22 p.m.

    Ik heb ook een Siemens en het werkt goed. Echter ik wil via Skipe gaan bellen en moet dan de Skipe instellingen invoeren. Ik weet helaas niet hoe ik aan deze instellingen (voor deze telefoon) moet komen. Weet jij dat toevallig ? Bedankt alvast

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ook een Siemens S450 IP. Bellen gaat goed naar aansluitingen zonder keuzemenu, maar bij bijv. de beasltingtelefoon en ook andere moet je na verbinding een keuze maken (toets 1, 2 of 3). Dan of soms op een later moment, midden in een gesprek, wordt meestal de verbinding verbroken.
    Bij het gebeld worden gaat wel de ring over, maar na opname kunnen beide belpartijen niets verstaan.
    Wat zou dat kunnen zijn?

    BeantwoordenVerwijderen